ავტომატური შემაერთებელი СА-3 (მოწყობილობა და კონსტრუქცია)


ავტომატური შემაერთებელი СА-3

ეს არის სარკინიგზო მოძრავი შემადგენლობის ავტომატური შეერთების მოწყობილობა. ეს ეხება არა ხისტი ტიპის მოწყობილობებს. სატვირთო ვაგონის ავტომატური შეერთების სტრუქტურა წარმოდგენილია კორპუსით, საკეტით, საკეტის დამჭერით, საკეტის დამცავი მოწყობილობით, საკეტის ამწევით და ლიფტის როლიკებით.
СА-3 ვაგონის შემწყვილებელი და მისი ელემენტები შეიძლება აღჭურვილი იყოს დამატებითი მოწყობილობებით და ჰქონდეს სპეციალური დიზაინი, იმისდა მიხედვით თუ რა ამოცანებს შეასრულებს თითოეული კონკრეტული ინსტანცია.

CA 3 ავტომატური შეერთების კონსტრუქცია, რომელიც ყველაზე მოთხოვნადია რკინიგზაზე, მნიშვნელოვნად არ შეცვლილა სამოცდაათი წლის განმავლობაში. მისი მახასიათებლების წყალობით, ვაგონების დაწყვილება საიმედოა. მატარებლის მოძრაობისას ვაგონები არ არის განცალკევებული, იმ პირობით, რომ ავტომატური შემაერთებლების სიმაღლეში სხვაობა არ აღემატება ათი სანტიმეტრს.

ეს შეზღუდვა გამართლებულია იმით, რომ ავტომატური შეერთების საკეტების გადახურვის არე უნდა ჰქონდეს უსაფრთხოების უზრუნველსაყოფად საჭირო ზომა. წინააღმდეგ შემთხვევაში, დაწყვილების საიმედოობა კითხვის ნიშნის ქვეშ დადგება და როდესაც მატარებელი გადის მოსახვევ ბილიკზე, ვაგონები თავად განთავისუფლდებიან.

Автосцепка СА-3 (устройство и конструкция)

ავტომატური შემაერთებელი შედგება შეკრების ელემენტების ნაკრებისგან, რომლებიც გამოიყენება მოძრავი შემადგენლობის ერთეულების დასაკავშირებლად. ასევე, ისინი შექმნილია ვაგონებს შორის მანძილის შესანარჩუნებლად და გრძივი ძალების გადაცემისა და ამორტიზაციისათვის. СА 3 ავტომატური შემაერთებელი მოწყობილობა ექვემდებარება შეზღუდვებს დიზაინის მახასიათებლების გამო.

ვაგონების ავტომატური შეერთება უზრუნველყოფილია მხოლოდ იმ შემთხვევაში, თუ ერთი ავტომატური შემაერთებლის სიმაღლე განსხვავდება მეორის იგივე პარამეტრისგან. ეს ითვალისწინებს კომპოზიციის შესაძლო შემცირებას მისი ექსპლუატაციის დროს (ამის მიზეზებია ცვეთა, ზამბარის საკიდის გადახრა და ინსტალაციის ტოლერანტობა).

მოწყობილობის კორპუსის დასამზადებლად გამოიყენება ნახშირბადოვანი ფოლადი, რომელიც წარმოებულია ღია კერის ღუმელებში. მასში ნახშირბადის, მანგანუმის, სილიციუმის, გოგირდის და ფოსფორის შემცველობა რეგულირდება სპეციალური სახელმწიფო სტანდარტით. ასევე, პროდუქტს უნდა ჰქონდეს მკაცრად განსაზღვრული მექანიკური მახასიათებლები. ეს მოიცავს დაჭიმვის სიმტკიცეს, გამძლეობას და დრეკადობას. ზუსტი ჩამოსხმის ტექნოლოგია გამოიყენება ლიფტის როლიკერის, საკეტის ამწევის, საკეტის დამჭერისა და საკეტის უსაფრთხოების მოწყობილობის დასამზადებლად.

CA 3 ავტომატური შემაერთებელი შექმნილია მარტივად გამოყენებისა და მაღალი საიმედოობის გათვალისწინებით. მისი დიზაინი საშუალებას იძლევა მანქანების სწრაფად და უსაფრთხოდ დაკავშირება და გათიშვა, რაც ამცირებს მუშაობის დროს და გაზრდის საოპერაციო ეფექტურობას.

ავტომატური დამწყებლის გაუმართაობა და შეკეთება

თუ ავტომატური შემაერთებლის რომელიმე ელემენტი მწყობრიდან გამოდის, ან საჭიროა სამგზავრო მანქანების ერთჯერადი ტექნიკური ინსპექტირების ჩატარება, მოწყობილობა მთლიანად უნდა დაიშალოს. ხდება კორპუსის დეტალური შემოწმება და გაწმენდა, გაუმართავი ნაწილები იცვლება ახლით. ავტომატური დამწყებლის შეკეთების დასრულების შემდეგ ხდება მისი აწყობა და ფუნქციონირების ტესტირება დადგენილი წესების შესაბამისად.

მოძრავი შემადგენლობის ფუნქციონირება დაუშვებელია, თუ რომელიმე ეს ხარვეზი იქნა აღმოჩენილი.:

  • ბზარის არსებობა მოწყობილობის ნაწილებზე;
  • ერთი ავტომატური შემაერთებელი მეორეზე მაღლა დგას 2,5 სანტიმეტრზე მეტით, ავტომატური შემაერთებელი სცდება 1 სანტიმეტრზე მეტით, სამგზავრო ვაგონების ავტომატური შემაერთებელი ღერძის სიმაღლე სალიანდაგო თავებიდან აჭარბებს 108 სმ-ს ან 101 სმ-ზე ნაკლებს.;
  • გამოშვების წამყვანი ჯაჭვები უფრო გრძელი ან მოკლეა, ვიდრე მოსალოდნელია, ჯაჭვს აქვს შეუდუღებელი ან გატეხილი ბმულები;
  • ავტომატური შემაერთებლის ღეროსა და დარტყმის ბუდეს შორის ღრეჩოს არსებობა 2,5 სმ-ზე ნაკლებია, ბოლო სხივში ღეროსა და ფანჯრის ზედა კიდეს შორის 2 სმ-ზე ნაკლებია (თუ დაბოლოებას აქვს ხისტი საყრდენი);
  • თუ ავტომატური დაწყვილების საკეტი მდებარეობს 0,8 სმ-ზე მეტ მანძილზე ან 0,1 სმ-ზე ნაკლებ მანძილზე პატარა კბილის გარე ვერტიკალური კიდედან 8 მმ-ზე მეტი ან 1 მმ-ზე ნაკლები, საკეტის დამჭერი ფეხი მდებარეობს მანძილიდან. ნაწიბურის საკეტზე 1,6 სმ-ზე ნაკლები;  
  • თუ ამწე ლილვაკი სწორად არ არის დამაგრებული, ან თუ ის იჭედება ბრუნვის დროს;
  • ავტომატური შეერთების კუდის ახალი სისქის შეერთების სისქე 4,8-ზე ნაკლებია, რომელიც რემონტის პერიოდში ჩაანაცვლეს;
  • თუ სადრენაჟო მექანიზმის გაუმართაობაა, როდესაც ის საკმარისად მჭიდროდ არ ჯდება წინა გაჩერებებთან და უფსკრული მასსა და უკანა გაჩერებებს შორის აღემატება 0,5 სმ-ს.;
  • შესუსტებული საკრავი მთავარ საკუთხე საყრდენებზე, წინა და უკანაზე
  • ზოლის სისქე, რომელიც მხარს უჭერს წევის სამაგრს, არის 1,4 სმ-ზე ნაკლები, ან გამაგრებულია ძალიან მცირე დიამეტრის ჭანჭიკებით, ან ჭანჭიკებს არ აქვთ წინაღქანჩი და ჭილიბყურა;
  • ცენტრის აპარატის ქანქარის საკიდების დაყენებისას დაშვებულია შეცდომები (ფართო თავები ბოლოში იყო)
  • ბზარები სამაგრში (ვერტიკალური მოძრაობის შემზღუდველი), ჰორიზონტალური თაროს ან მოსახვევის ცვეთა 0,5 სმ-ზე მეტი;
  • არ არის დამცავი კაუჭი, რომელიც განკუთვნილია ლოკომოტივის ავტომატური შეერთებისთვის, სოკეტის ლილვი არ არის სწორად დამაგრებული, ბუდეების ჭანჭიკები ფხვიერია, ჭანჭიკებზე არ არის სამაგრი ქანჩისთავები, ან ეს უკანასკნელი არ ჯდება ჭრილ ქანჩებში.
Автосцепка АС-3 на складе vsp52
Автосцепка АС-3 в наличии у vsp52

დაწვრილებით ავტომატური შემაერთებლის კონსტრუქციის შესახებ

მოწყობილობის თავის ნაწილი, ან უბრალოდ თავი, დაკავშირებულია ნახვრეტით მოგრძო ღრუ კუდთან. იგი შექმნილია იმისათვის, რომ მოათავსოს სოლი, რომელიც აკავშირებს ავტომატურ შემაერთებელს და სამაგრს. ავტომატური შემაერთებელი თავი აღჭურვილია დიდი და პატარა კბილებით. მათ შორის სივრცეს ფარინქსი ეწოდება. ის ემსახურება საკეტისა და საკეტის დამჭერის ადგილს, რომლებიც ჩართვისას ურთიერთქმედებენ დაწყვილებულ ავტომატურ შემაერთებელთან. დიდს აქვს სამი გამაძლიერებელი ნეკნი — ზედა, შუა, ქვედა. ისინი შეუფერხებლად გადადიან საყრდენში და უკავშირდებიან ერთმანეთს ჯუმპერის გამოყენებით.

конструкция автосцепки са-3

თავის უკანა მხარეს არის გაჩერება, რომლის მთავარი ამოცანაა მძიმე ზემოქმედების გადატანა, რომელიც ხდება არახელსაყრელი ტოლერანტობით, ვაგონის ჩარჩოს ცენტრალურ სხივზე. ავტომატური შემაერთებლის ძირითადი ნაწილია კორპუსი, რომელიც გადასცემს წევის და დარტყმის დატვირთვას. გარდა ამისა, იგი შეიცავს გადაბმულობის მექანიზმის ნაწილებს. სიმაღლე სხეულის სიგრძის გასწვრივ აქვს მუდმივი მნიშვნელობა. მის ბოლოს აქვს ცილინდრული ფორმა, რის წყალობითაც ავტომატური შემაერთებელი შეუძლია ჰორიზონტალურ სიბრტყეში გადაადგილება.

საკეტი განკუთვნილია დაწყვილებული ავტომატური წყვილების დასამაგრებლად. დახურვის ნაწილში გაზრდილი სისქის გამო, ხახუნის ძალების ზემოქმედების გამო საკეტი არ იხრჩობა ყბიდან, როდესაც დაწყვილებული ავტომატური წყვილები მოძრაობენ ერთმანეთთან შედარებით.

საკეტის დამჭერი, დაწყვილებული დაუკრავენ, იჭერს საკეტს ქვემოდან, როდესაც ჩართულია ავტომატური შემაერთებლები. და ლიფტებთან ერთად ინარჩუნებს საკეტის ზედა პოზიციას ავტომატური შემწყვილებლების გამორთვისას. საკეტის დამჭერი მკლავი მუშაობს მიმდებარე ავტომატურ შემაერთებელთან. მექანიზმის აწყობისას ის მთავრდება ავტომატური შეერთების პირში. თათის სახელმძღვანელო ელემენტია თაიგული. ის იხსნება დაწყვილებული მდგომარეობის აღსადგენად, თუ ავტომატური დამწყებლები შემთხვევით გათიშულია.

საკეტის დამჭერის კედელში არის ოვალური ხვრელი, რომლითაც ნაწილი ჩამოკიდებულია კორპუსის საყრდენზე. საკეტის დამჭერი არა მხოლოდ ბრუნავს მასზე, არამედ მოძრაობს ვერტიკალური მიმართულებით. ოვალური ხვრელის ქვეშ არის გამოშვების კუთხე, რომელიც უკავშირდება საკეტის ამწევს.

механизм сцепления автосцепки са 3

იმისათვის, რომ საკეტი არ მოხვდეს საბინაო ჯიბეში, საკეტის დამჭერის საწინააღმდეგო წონა ფარავს დაუკრავის ზედა მკლავს. ქვედა მკლავი, რომელიც მუშაობს ლიფტთან ერთად, როდესაც ავტომატური დამწყებლები გამორთულია, ათავისუფლებს საკეტის დამჭერის მკლავს და საპირწონეს. ჩამკეტის დახმარებით, რომელიც აღჭურვილია დაუკრავის ქვედა მკლავით, ის ადვილად ჯდება საკეტის ღარში, თუ ავტომატური შემაერთებლები გათიშულია. თავის მხრივ, ზედა მკლავის ჩამკეტი ხელს უშლის დაუკრავენ კონტაქტს საკეტის დამჭერის ქანჩისთავთან, რადგან ამან შეიძლება გამოიწვიოს დაბრკოლებები საკეტის გადაადგილებისთვის, თუ არსებობს დაუკრავის გვერდითი გადახრები. ქვედა მკლავის გატეხვის თავიდან ასაცილებლად მასზე ინერციული დატვირთვის მოქმედებისას იგი აღჭურვილია ჩაღრმავებით, რაც ამცირებს ნაწილის წონას.

ავტომატური შემაერთებელი ფუჟები ხელმისაწვდომია ორი ვერსიით — შტამპიანი და ჩამოსხმული. ეს უკანასკნელი ტიპი დამზადებულია მაღალი სიმტკიცის ფოლადის გამოყენებით.
ლიფტის მთავარი ფუნქციაა საკეტისა და საკეტის დამჭერის დამაგრება გამორთულ მდგომარეობაში, სანამ მანქანები არ დაშორდებიან. ასევე, ეს ელემენტი აწევს დაუკრამს და გადააქვს საკეტი ყელიდან კორპუსის ჯიბეში.

ამწე როლიკერი ატრიალებს საკეტს, როდესაც ავტომატური შემაერთებლები გათიშულია და ხელს უშლის საკეტის ამოვარდნას საბინაო ჯიბიდან აწყობილი ავტომატური შემაერთებლის პირში. ბალანსერის წყალობით, რომელიც მიმაგრებულია გამოშვების ამძრავის ჯაჭვზე, ამწე როლიკერი ადვილად დაბრუნდება თავდაპირველ მდგომარეობაში ავტომატური დამწყებლების უკან დახევის შემდეგ.