გადამყვანები არის ზედა ბილიკის სტრუქტურის ელემენტები, რომლებსაც აქვთ სპეციალური სიგრძე, განლაგებულია ხის ან რკინაბეტონის შპალებზე. მათი დახმარებით მატარებელი ხაზიდან ხაზში გადადის. ამ აღჭურვილობის წყალობით მცირდება სარკინიგზო გზების ორგანიზების ხარჯები და მცირდება მათი საერთო მანძილი, რადგან არ არის საჭირო წრიული მარშრუტების გაყვანა. აქტივობების ძირითადი კლასიფიკაცია მოიცავს სამ ტიპს: მყარი, ჯვარედინი და ერთჯერადი. ასე რომ, ორმაგი ჯვარედინი გადართვა ყველაზე რთულია. ისინი გვხვდება მხოლოდ დიდ სადგურებზე.
![Стрелочный перевод](https://railwayshop.ge/wp-content/uploads/strelochnyj-perevod.jpg)
წლების განმავლობაში, ამ მოწყობილობების დიზაინი შეიცვალა. ჩვენს ქვეყანაში ყველაზე პოპულარული გადამრთველი მოწყობილობაა «ფრანგული ჩამრთველი». ისრის პოზიციის შესახებ ინფორმაციის მისაღებად, თქვენ უნდა გაეცნოთ ისრის ინდიკატორს. ასეთი შემოსვლის დიზაინი შეიძლება იყოს განათებული ან გაუნათებელი.
თუ ნიშნის თეთრი მხარე განათებულია, მაშინ ისარი გადატანილია წინა მიმართულებით, ხოლო თუ ყვითელი მხარე განათებულია, ისარი მიმართულია გვერდითი ბილიკზე. განათებულ ინდიკატორზე შეხედეთ კიდეს (ისრის სწორი მიმართულება) და გვერდით (გვერდითი მიმართულება). რუსეთის ფედერაციის ტერიტორიაზე შემობრუნება განისაზღვრება ჯვარედინი ნაწილაკების ხარისხებით ან კვეთის მწვავე კუთხის ტანგენტებით.
ისრის გადამყვანის კონსტრუქცია
რა შედის ჩვეულებრივ აქტივობაში? ეს სისტემა მოიცავს მაჩვენებელს, ბინოკლს, ჯვარედინი ნაწილს, რომელსაც აქვს კონტრ რელსები, მათ შორის დამაკავშირებელ ლიანდაგს და გადაცემის ზოლების კომპლექტს. შემობრუნება და მრუდის დასაწყისი გამოყოფილია სწორი ჩანართით. გადამრთველის სიგრძე დამოკიდებულია მატარებლის მოძრაობის მახასიათებლებზე. ტრასების სიგანე გადასახვევებზე და ასვლის ორდინატები განისაზღვრება შესაბამისი სტანდარტებით.
![Схема: стрелочный перевод типа Р65 марки 1/9. Проект ЛПТП.665121.001](https://railwayshop.ge/wp-content/uploads/konstrukcziya-shema-strelochnogo-perevoda-r65-1024x322.jpeg)
ისრის გადამყვანი Р65 ტიპის მარკის 1/9. პროექტი ЛПТП.665121.001
![Схема: Стрелочный перевод типа Р65 марки 1/9. Проект ЛПТП.665121.001](https://railwayshop.ge/wp-content/uploads/shema-strelochnogo-perevoda-r65-1024x276.jpeg)
ამომრჩევლებს აქვთ საკუთარი განუმეორებელი რიცხვები. ისინი დანომრილია არაბული კენტი რიცხვებით (სადაც კენტი მატარებლები ჩამოდიან) და ლუწი რიცხვებით (სადაც ლუწი მატარებლები ჩამოდიან). ლუწი და კენტი ნუმერაციის საზღვარი მითითებულია სამგზავრო შენობის ღერძით (სადგურის ღერძი). თუ სადგური დიდია, პარკებში გამავალი ბილიკებით, აქტივობები დანომრილია ცალკეული პარკების მიხედვით. თითოეული მათგანი იღებს თავის ასი რიცხვს.
![стрелочный перевод р65 на складе (3)](https://railwayshop.ge/wp-content/uploads/strlochnyj-perevod-r65-na-sklade-3.jpg)
ისრის გადამყვანები
ისრის გადართვა ხორციელდება მოძრავი მატარებლის მიმართულების შესაცვლელად. პოინტერი მოიცავს ორ ფიქსირებულ ჩარჩო რელსებს, ორ შიდა წერტილს ერთმანეთზე დამაგრებულ, გადაცემის მექანიზმს და ლითონის წნელებს, რომლებიც ქმნიან კავშირს წერტილებსა და გადაცემის მექანიზმს შორის. ასევე, დიზაინი მოიცავს გათავისუფლების ბოლოს. მისი ამოცანაა ერთ-ერთი სარკინიგზო ძაფის გადატვირთვა, რის შედეგადაც მატარებელი წყვეტს მოძრაობას რკინიგზის ლიანდაგზე.
![стрелочный перевод на складе в России](https://railwayshop.ge/wp-content/uploads/strelochnyj-perevod-r65-na-sklade-4.jpg)
ჩარჩო რელსები არის სისტემის ელემენტები, რომლებზეც დაჭერილია პირები. ვინაიდან ამ უკანასკნელებს ახასიათებთ მობილურობა და იკავებენ გარკვეულ პოზიციას ჩარჩო რელსებთან მიმართებაში, ისინი დამოუკიდებლად ვერ გადალახავენ გვერდითი წნევას, რომელიც პროვოცირებულია მოძრავი ბორბლებით. ამის საფუძველზე, ჩარჩო რელსები აღჭურვილია ჭანჭიკებით ან საყრდენი ბალიშებით. შედეგად, ჩარჩო რელსები იღებს მთელ დატვირთვას.
ჩარჩო რელსებს აქვს სტანდარტული სიგრძე 12,5 მ; სადგურებისთვის მაღალსიჩქარიანი მატარებლები გამოიყენება ოცდახუთი მეტრიანი კომპონენტები. ჭკუის წყალობით იცვლება მანქანების მოძრაობის მიმართულება. მათი წარმოებისთვის გამოიყენება სპეციალური რელსები, რომლებსაც აქვთ სხვადასხვა სიმაღლეები და სიმეტრიული ან ასიმეტრიული პროფილები.
ჭკუის შეერთება ხორციელდება გადამრთველი ღეროების გამოყენებით. შეიძლება იყოს ერთიდან რვა ერთეულამდე. ამ კომპონენტების რაოდენობაზე გავლენას ახდენს ჭკუის სიგრძე. გადართვის ღეროებს შეიძლება ჰქონდეთ მუდმივი სიგრძე ან რეგულირებადი სიგრძე სახვევების გამოყენებით.
ბოლოების გადაყვანისთვის გამოიყენება ელექტროძრავები ან ხელით ბერკეტის ტიპის გადართვის მექანიზმი. გადამრთველები, რომლებითაც ჩქაროსნული მატარებლები მოძრაობენ, აღჭურვილია გრძელი მოქნილი წერტილებით. ელექტრო დისკების დახმარებით შესაძლებელია არა მხოლოდ ბოლოების გადაყვანა, არამედ მათი დაფიქსირება გარკვეულ მდგომარეობაში. თუმცა, ელექტრული გადამრთველის გაუმართაობა ქმნის სერიოზულ დაბრკოლებას მთელი სისტემის ფუნქციონირებაში.
ისრის გადამყვანის გაუმართაობა
რკინიგზა უსაფრთხო უნდა იყოს. ამაზე პასუხისმგებელია რკინიგზის ტექნიკური პერსონალი. არსებობს მრავალი სახის ჩავარდნა, მაგრამ მათ შორის არის ისეთებიც, რომლებმაც შეიძლება საფრთხე შეუქმნან ადამიანების ჯანმრთელობას და სიცოცხლეს. მოდით შევხედოთ მათგან ყველაზე გავრცელებულს:
დაბოლოება განცალკევდა. გატეხილი გადამრთველი ჯოხი, ბორკილის ან ბორკილის ჭანჭიკები იწვევს კონცენტრატორების გათიშვას. მიუხედავად იმისა, რომ ცენტრალიზებული წერტილები იქმნება სამუშაო და საკონტროლო ღეროების ცალკე მიმაგრებით, შეერთების წერტილები რეგულარულად უნდა შემოწმდეს.
თუ გაუმართაობა მოხდა, წარუმატებელი ნაწილები სასწრაფოდ უნდა შეიცვალოს. უნდა დაიცვან ტურების მოვლის სტანდარტები.
დაბოლოება ჩამორჩება ჩარჩოს ლიანდაგს. ჩარჩოს ლიანდაგზე ჭკუის არ მიბმა გამოწვეულია ჩარჩოს ლიანდაგში მოსახვევის არსებობით. კიდევ რამდენიმე მიზეზია ჭკუის არასწორი დამუშავება და ქურდობა, დაკავშირებული ზოლების დახრილობა და ფეხსაცმლის შეცვლა. თუ დანა ჩამორჩება ჩარჩოს ლიანდაგს ოთხ მილიმეტრზე მეტით, ბორბლის მოჭრილი ფლანგა შეიძლება დაეჯახოს დანის ბოლოს. აქტივობის სტანდარტებსა და ტოლერანტობებში ნათქვამია, რომ ასეთი გაუმართაობის არსებობისას სტრუქტურის მუშაობა აკრძალულია.
დაზიანებულია ბოლო, ჩარჩო რელსები და ჯვარედინი ნაწილები. ამ ტიპის ხარვეზი მოიცავს ყველა სახის ბზარს, დიდ ნამსხვრევს და მოტეხილობას. ყველაზე დიდ საფრთხეს ახასიათებს განივი ბზარები, რომლებიც აზიანებენ დაბოლოების თავს. ჯვარედინი შეიძლება დაარღვიოს არა მხოლოდ მთლიანად, არამედ ნაწილობრივ. ორივე შემთხვევაში, მოსახვევის ჯვარი უნდა შეიცვალოს, რადგან ასეთი დეფექტების აღმოფხვრა შეუძლებელია შედუღებით.
კონტრ-ლიანდაგის ჭანჭიკის დაზიანება. როდესაც კონტრ-ლიანდაგის ჭანჭიკი ტყდება, ხდება კონტრ-ლიანდაგის უეცარი შესუსტება. დატვირთვა ეცემა დანარჩენ ჭანჭიკებზე, რაც აჩქარებს მათ უკმარისობას. ასევე, ამ კომპონენტის გახეთქვის შედეგად, კონტრ რელსი შეიძლება დაწნეხდეს, რაც, თავის მხრივ, იწვევს ბორბალსა და ჯვარედინი ბირთვს შორის შეჯახების პროვოცირებას. შემობრუნების ტოლერანტობა მოითხოვს გატეხილი კონტრ-ლიანდაგის ჭანჭიკის დაუყოვნებლივ შეცვლას.
პირების ვერტიკალური ტარება. არსებობს პირების გვერდითი ცვეთა და ვერტიკალური ცვეთა. ეს უკანასკნელი ბევრად უფრო გავრცელებულია. თუ წვერის ვერტიკალური ცვეთაა, არსებობს სავარცხლის და წვერის ბოლოების შეჯახების ან სავარცხლის შესაკრავებთან შეჯახების საშიშროება. ამიტომ, თუ ეს გაუმართაობა არსებობს, აუცილებელია სასწრაფოდ მიიღოს ზომები მის აღმოსაფხვრელად.
ისრის გადამყვანის სახეობები და ბრენდები
ჯვარედინა არის მოწყობილობა, რომელიც წააგავს ღარს, რომლის მთავარი ამოცანაა უზრუნველყოს ბორბლების მილტუჩების გადაადგილების უსაფრთხოება სარკინიგზო ძაფების კვეთაზე. კენჭისყრის ჯვარედინის ბრენდი ასევე განსაზღვრავს თავად აქტივისტების ბრენდს. თითოეულ მათგანს აქვს საკუთარი სიჩქარის შეზღუდვები. მაგალითად, ჯვარედინი კლასი 1 9 საშუალებას იძლევა გადაადგილება 40 კმ/სთ სიჩქარით სატვირთო მატარებლებისთვის და 25 კმ/სთ სამგზავრო მატარებლებისთვის. შემობრუნების ტიპები განისაზღვრება არა მხოლოდ ჯვრის კლასებით, არამედ სარკინიგზო ტიპის მიხედვით.
ერთჯერადი აქტივობა ყველაზე გავრცელებულია. არსებობს ამ ტიპის როგორც მემარჯვენე, ასევე მარცხენა ხელის მოწყობილობები. სიმეტრიული სისტემები საჭიროა, როდესაც ბილიკი ორ ტოტად იშლება. ორივე უნდა იყოს იმავე კუთხით მთავარ გზასთან. სიმეტრიული აქტივობა შეუცვლელია იქ, სადაც ცოტა თავისუფალი ადგილია. ორმაგი აქტივობის გამოყენებით, მთავარი ბილიკი დაყოფილია სამ მიმართულებით. ასეთი სისტემა შეიძლება იყოს სიმეტრიული ან ასიმეტრიული. იმისდა მიხედვით, თუ როგორ მოძრაობს მატარებელი, გამოიყენება მატყლისა და მატყლის საწინააღმდეგო შემობრუნებები. პირველ შემთხვევაში, გადამრთველში შესასვლელი კეთდება ჯვრის მხრიდან, მეორეში — წერტილების მხრიდან.
![купить стрелочные переводы](https://railwayshop.ge/wp-content/uploads/strelochnyj-perevod-r65-na-sklade-2.jpg)
![](https://railwayshop.ge/wp-content/uploads/logovsp52-2.jpg)
ისრის გადამყვანების და კომპონენტების გაყიდვა. მიწოდება მთელ რუსეთში და დსთ-ში. გადახდის მოქნილი პირობები, უსაფრთხო ტრანზაქცია, სწრაფი მიწოდება.
![](https://railwayshop.ge/wp-content/uploads/strelochnyj-perevod-r65-na-sklade-1.jpg)